Verzending & Retourneren
Verzending
Verzendkosten NEDERLAND:
Voor bestellingen onder € 25,- berekenen wij € 4,95 verzendkosten. Bij bestellingen vanaf € 25,- is de verzending GRATIS.
Levertijd: Ons streven is om je bestelling zo spoedig mogelijk na ontvangst of goedkeuring van betaling te verzenden. De levertijd bedraagt tussen 1 - 3 werkdagen (uitgezonderd feestdagen en afhankelijk van de drukte bij PostNL).
Verzendkosten BELGIË:
De onderstaande tarieven gelden voor België:
• Standaard verzendkosten = € 6,95
• Gratis verzending = Bestellingen vanaf € 60,-
Levertijd: De levertijd bedraagt tussen 2 - 4 werkdagen (uitgezonderd feestdagen en afhankelijk van de drukte bij DHL/PostNL).
Shipping costs EUROPE:
The costs for shipping to countries in Europe are divided into two EU zones:
EU (zone 1)
Austria, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Poland, Portugal, Spain, Sweden.
• Standard shipping costs = € 9,95
• FREE Shipping = Orders of € 60,- or more.
EU (zone 2)
Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Estonia, Greece, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, Romania, Slovakia, Slovenia.
• Standard shipping costs = € 12,95
• FREE Shipping = Orders of € 60,- or more.
Delivery time: Delivery time will be different depending on the country:
3 - 4 working days - Germany.
3 - 6 working days - Austria, Czech Republic, Denmark, France, Hungary, Ireland, Italy, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden.
Met het Track & Trace nummer kun je de status van je bestelling volgen op de website van PostNL: www.postnl.nl of DHL: www.dhlparcel.be/nl en www.dhl.com.
Niemand thuis?
PostNL: Je bestelling wordt afgegeven bij de buren of een PostNL-punt in de buurt. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor jou heeft achtergelaten. Je hebt dan 1 week* de tijd om je pakket op te halen, daarna wordt het teruggestuurd. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer je het pakket ophaalt.
DHL: Als je de eerste keer niet thuis bent op het moment van bezorging, dan zal DHL je bestelling de volgende werkdag nogmaals aanbieden. Wanneer de bestelling voor de tweede keer niet kan worden afgeleverd, brengt DHL je bestelling naar het ServicePoint. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor jou heeft achtergelaten. Je hebt dan 1 of 2 weken* de tijd om je pakket op te halen, daarna wordt het teruggestuurd. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer je het pakket ophaalt.
* Termijnen kunnen verschillen per land of tussentijds worden gewijzigd.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd ophalen van je bestelling bij een PostNL-punt of DHL-ServicePoint. Ben je te laat en jouw bestelling is al teruggestuurd naar Coloryourhair.nl dan rekenen wij opnieuw verzendkosten voor het nogmaals versturen van de bestelling.
Uitzonderingen:
Indien het door jou bestelde product niet op voorraad is en de levertijd langer dan 5 werkdagen bedraagt, nemen wij contact met je op. Het kan wel eens voorkomen dat een pakket niet aangekomen is of zoek is geraakt, neem dan direct contact met ons op via telefoonnummer +31(0)681-791215 (ma t/m vr van 10.00 tot 17.00 uur) of per e-mail: info@coloryourhair.nl.
Een verkeerd afleveradres opgegeven?
Mocht je per ongeluk een fout hebben gemaakt bij het invullen van het afleveradres, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Als de bestelling al verzonden is, zullen wij proberen contact te maken met de bezorger om je bestelling terug te halen of naar het juiste adres te laten versturen. Helaas zal dit niet altijd mogelijk zijn en als de bestelling al bezorgd is, kunnen wij helaas niks meer doen.
Retourneren
Heb je spijt van je aankoop, laat het ons binnen 14 dagen weten nadat je je bestelling hebt ontvangen of opgehaald (per post of e-mail). Stuur hierna je retouritems naar ons op. Het is niet mogelijk om het rechtstreeks bij Coloryourhair.nl af te geven. Houd er bij het terugsturen wel rekening mee dat cosmetische artikelen alleen teruggestuurd kunnen worden in ongeopende verpakking wegens hygiënische overwegingen. Reeds geopende of gebruikte artikelen kunnen wij helaas niet retour nemen. Op de geleverde producten gelden de Algemene Voorwaarden, deze zijn hier te lezen. De kosten van het retourneren zijn voor je eigen rekening, je dient dus zelf zorg te dragen voor het frankeren van het pakket.
Voldoet het product aan de voorwaarden voor retourzenden (zie ook 'herroepingsrecht'), dan dien je de onderstaande procedure te volgen:
• Vul het retourformulier in (of gebruik de noodzakelijke informatie die op het formulier staat) en stuur deze per e-mail of samen met de retourzending op.
• Frankeer het pakket voldoende en stuur het op.
• Vraag altijd om een bewijs van retour zenden en bewaar deze.
Onze contactgegevens zijn:
Coloryourhair.nl
Wiekenas 63
9422 LE Smilde
The Netherlands
info@coloryourhair.nl
Wij raden aan het pakket te verzekeren, je bent namelijk zelf aansprakelijk voor de retourzending.
Als wij de retourzending in goede orde/status hebben ontvangen, maken wij het aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending zo snel mogelijk over (uiterlijk binnen 14 dagen). Voor meer informatie over jouw rechten en plichten met betrekking tot het herroepingsrecht lees dan 'Herroepingsrecht' hieronder.
Heb je nog vragen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer +31(0)681-791215 (ma t/m vr van 10.00 tot 17.00 uur) of per e-mail: info@coloryourhair.nl
Herroepingsrecht
Wiekenas 63
9422 LE Smilde
The Netherlands
info@coloryourhair.nl
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van ons 'modelformulier' of op andere ondubbelzinnige wijze aan de onderneming met wie de overeenkomst op afstand aangegaan.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.